В Україні спрощено порядок прийняття будівель в експлуатацію і врегульовано порядок присвоєння поштових адрес

28.03.2019

27 березня 2019 Кабмін прийняв розроблену Мінекономрозвитку постанову, спрямовану на поліпшення умов ведення бізнесу в Україні. За задумом уряду це має підвищити позиції України в міжнародному рейтингу легкості ведення бізнесу Doing Business.

Це комплексну постанову, проте особливої уваги заслуговують положення, якими врегульована процедура присвоєння поштових адрес новозбудованим об'єктів. До цього часу це питання не мав чіткого централізованого регулювання, а тому вирішувалося місцевими органами по-різному. Доходило до того, що в окремих громадах навіть не було передбачено порядку присвоєння поштових адрес та конкретного переліку документів, які забудовник повинен для цього подати. Відтепер діятиме прозора і єдина для всіх процедура присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва та об'єктів нерухомого майна. За власною оцінкою Кабміну цей механізм буде не тільки прозорим, але і дружнім для бізнесу.

Додатково слід звернути увагу, що в цій же постанові передбачено легалізація статусу електронного кабінету замовника будівництва, як сервісу. Цей сервіс дозволить реєструвати документи про готовність об'єктів до експлуатації в спрощеному режимі і в електронній формі. Найголовніше, що такий сервіс істотно зменшує особистий контакт забудовника з ДАБІ, що в принципі має знизити рівень зловживань в цій сфері.

Зі свого боку ми будемо відстежувати імплементацію цих норм і наслідки їх практичної реалізації для бізнесу і обов'язково висловимо свою професійну думку з цього приводу.